Kto jada sałatki, ten piękny i gładki – jak mówi stare powiedzenie najlepsze wartości daje nam natura. A czy Ty potrafisz korzystać z jej dóbr?

Marchewka i pora, to tylko cześć z długiej listy wartościowych warzyw. Jednak jest to ta część, która łatwo zdobyć i jest prosta w przyrządzeniu. Dlatego właśnie tym warzywom przyjrzymy się dziś z bliska.

A co znajduje się na dalszej liście popularnych warzyw wartych ugryzienia? Brokuły, szpinak, brukselka, pomidory, szparagi, cukinia, kalafior,

Marchewka

Źródło Beta-Karotenu – od dzieciństwa dawane przez babcie i rodziców, dostępne cały rok. Znacząco wpływa na stan i kolor skóry, jest  popularnym antyoksydantem i posiada dużą dawkę witaminy A. Marchewka ma właściwości przeciwzapalne oraz hamuje możliwość powstania skrzepów krwi. Kiedy dopada Cie ochota na przekąski, albo czujesz lekki głód warto sięgnąć po marchewkę. Nie dość, że jest smaczna, to jeszcze sycąca i odpędzi chęci na niezdrowe jedzenie. To co ważne, to jej cena – marchewka jest tania. Dlatego nie dość, że można zadbać oz drowie, to jeszcze o portfel. marchewka opóźnia proces starzenia, zainwestuj w nią zamiast drogie kremy.

Por

To bardzo charakterystyczne warzywo zarówno w wyglądzie, jak i smaku i zapachu. Może kojarzyć się z cebula i czosnkiem, które są równie intensywne i aromatyczne. Por zapobiega miażdżycy i zmniejsza ryzyko udaru mózgu oraz pozostałych chorób układu krążenia.  Jest to warzywo nisko kaloryczne, dlatego sprzyja odchudzaniu i diecie. Pora zawiera siarkę, żelazo, wapń, fosfor, sód i potas oraz witaminy C, A, E, PP, B1, B2. Jedząc por możesz ustabilizować poziom cukru we krwi, poprawić działanie układu odpornościowego i oddechowego.

Jakie warzywa wybierasz najczęściej i dlaczego?

Po co jeść marchewkę i inne warzywa?
5 (100%) 1 vote