Chleb razowy, chleb ze słonecznikiem, chleb na zakwasie, a może chleb żytni? Zobacz, który chleb będzie dla Ciebie najlepszy.

Starsze osoby najczęściej wspominają w opowiadaniach tradycyjny chleb na zakwasie. Uważają go za najlepszy i najzdrowszy. Pozbawiony ulepszaczy, spulchniaczy i sztuczności. Nigdy nie pleśniał tylko wysychał i nawet po kilku dniach nadawał się do spożycia.

Dziś czasy się zmieniły, a wraz z nimi chleb. Niegdyś pieczywo było uznawane za podstawę żywienia. Obecnie produkty mączne nie są polecane, np. dla osób odchudzających się. Jednak tak naprawdę często złowrogimi są dodatki do chleba, a nie sam chleb.

Rodzaje chleba:

  • chleb żytni – zawiera dużą ilość wartościowych składników i witamin
  • chleb pełnoziarnisty
  • chleb owsiany
  • chleb orkiszowy
  • chleb słonecznikowy
  • chleb gryczany
  • chleb tostowy

Najlepszym nawykiem w wyborze pieczywa jest czytanie jego składu. Odpuść sobie ten ze sztucznymi barwnikami i ten z domieszką różnych słodkich lub słonych dodatków.Najlepszy chleb to ten z minimalną ilością składników.

Wybierając chleb najlepiej celuj w te ciemne. Jednak koniecznie upewnij się czy rzeczywiście jest to chleb żytni, na zakwasie lub prawdziwy razowy. Dobrą praktyką jest wybieranie chleba z wartościowymi ziarnami, np. ze słonecznikiem, z dynią. Ciemne pieczywo jest źródłem wielu witamin z grup B, E. Zawiera cynk, żelazu, magnez, potas.

Mimo tych wszystkich pozytywnych właściwości chleb nie jest zdrowy dla każdego. Jednak w tym wypadku w grę wchodzą schorzenia, które zostały zdiagnozowane przez lekarza. Wówczas pacjent jest informowany o konieczności stosowania diety pozbawionej szkodliwych składników.

Oceń wpis