Zaczynając zrzucanie wagi nie unikniemy błędów popełnianych w czasie odchudzania. Jak to mówią – nie myli się ten, co nic nie robi. Jednak istnieją błędy, które są karygodne i warto przed nimi przestrzegać, żeby nie poddać się po pierwszym tygodniu.

13 błędów popełnianych w czasie odchudzania:

  • nie wyznaczaj nierealnych celi

Jeśli uznasz, że uda Ci się zrzucić 7 kg w 7 dni to gwarantuje ci, że to cel nierealny lub krótkotrwały. Musimy podejść do tego z głową. Zaplanować należy spadek kilograma w ciągu tygodnia.

  • szklanka wody i garść sałaty

To na pewno się nie uda. Nie można katować się dietą. Jeśli mamy wytrwać w naszym postanowieniu dłużej niż tydzień musimy zbilansować nasz jadłospis. Dostarczać należy odpowiednią ilość składników mineralnych oraz witamin.

  • suplementy diety

Nie wierzmy w reklamy o cudownych tabletach. Biegnąć do apteki po suplementy diety, odchudzamy tylko nasz portfel.

  • tylko jedna kostka czekolady

Podjadanie to największa zmora osób na diecie. Nie możemy ulegać słodyczą i przekąską. Jeśli już nie wytrzymasz do kolejne posiłku – zjedź jabłko lub marchewkę.

  • soki to samo zdrowie

Soki ze sklepu? Nic bardziej mylnego. Czytajmy skład soków, ponieważ wiele z nich zawiera dużo cukru.

  • to tylko bąbelki

Napoje gazowane odrzucamy. Najczęściej zawierają sztuczne barwniki i sporą ilość cukru.

  • brak aktywności fizycznej

Zdrowa dieta zrobi z nas nieoszlifowany diament, ćwiczenia sprawią, że będziemy błyszczeć. To dzięki nim poczujemy, że mamy więcej energii, a co więcej – efekty zrzuconej wagi będą bardziej widoczne.

  • produkty typu „light”

Czytajmy skład, ponieważ takie produkty mają mniejszą ilość kalorii jednego składnika, np. cukier ma mniejszą zawartość, na rzecz tłuszczu.

  • śniadanie to podstawa

Poranki bywają ciężkie – cierpimy przecież na brak czasu, prawda? Jeśli lubimy dłużej pospać i wiemy, że się nie wyrobimy, by zrobić śniadanie – róbmy je wieczorem. Zrób jedzenie do pojemnika i zjedz je rano, gdy będziesz jechał do szkoły lub pracy.

  • śniadanie o wschodzie słońca, obiad o zachodzie

Nikt nie chcę, żeby tłuszcz się magazynował i odkładał, tworząc przy tym „boczki”. Dostarczając posiłki do naszego organizmu co mniej więcej trzy godziny zapobiegniemy temu działaniu.

  • Węglowodany to zło?

To jeden z największych błędów – odrzucanie węglowodanów. Regulują nasz metabolizm i inne funkcje fizjologiczne. Źródło energii dla organizmu.

  • wyrzuć wagę, kup centymetr

Jeśli zamierzamy się ważyć to wyznaczmy sobie dni, np. co wtorek. Raz w tygodniu zdecydowanie wystarczy. Codzienne ważenie się może nas zniechęcić do działania. Najlepszym rozwiązaniem będzie mierzenie swoich obwodów – trzeba pamiętać, że mięśnie ważą więcej niż tłuszcz.

  • „ja schudłam 2,5 kg, a Ania 5 kg – załamka”

Nie porównujemy swoich wyników z innymi. Na odchudzanie ma wpływ tryb życia, odżywianie, aktywność fizyczna, stres, praca i wiele innych czynników. Skup się na sobie.

A wy macie swoje doświadczenia z problemami popełnianymi w czasie odchudzania? Co jest najcięższe waszym zdaniem, gdy jest się na diecie?

Oceń wpis